Zarixxxa

Alla inlägg under oktober 2012

Av Carita - 23 oktober 2012 08:38


I början av Oktober var det dags att gå på 75-års fest då syskonen Modd....  Micke 40 och Camilla 35!


På eftermiddan åkte jag in till Sofie för hon skulle fixa till mig... locka håret och sminka mig!  Och oj vilken pudding hon förvandlade mig till     Kände mig så snygg!!!  Och lite farlig.. hade leopardmönstrad klänning...  kände mig först som Lena och Päivi från Hollywoodfruar men med lite vin i mig så gick det över!!!    


Vi blev lite sena till festen för mitt hår tog längre tid att fixa än vi hade trott... så ca 30min senare än vad det var tänkt kom vi dit... bara sätta sig ner och äta mat!    Var jättegod mat och helt underbar efterrätt... vanliljpannacotta med äppelkompott... mmmm


När det var dags för presentöppning fick jag läsa gratulationskorten......        jag som tyckte jag satt mig så bra men tydligen inte    


Hade jättekul, såååååååååååååå kul att träffa allihopa... är inte så ofta man träffar hela gamla gänget!!!


Fick åka hem lite tidigare då Peter blev bångstyrig och skulle bråka men det lugnade ned sig som tur var...   Ibland är det så att där alkoholen går in går vettet ut...  


     


Stort tack till Micke och Camilla för en jättetrevlig fest!!!!       




 




Av Carita - 23 oktober 2012 08:25


I slutet av September fick vi göra ett besök till Bollnäs Sjukhus med Nora.


Jag hade precis satt mig för att kolla på Svenska Hollywoodfruar när jag hör ett panikskrik från Noras rum, skyndar mig dit och frågar vad det är..   Jag har ont i näsan säger Nora, varför då frågar jag...   jag har stoppat in en pärla där...    Upp med Nora och in i badrummet så jag fick se hur långt in den satt.. och ja, långt in var den..


Ringde Peter och förklarade läget.. ringde sen 1177 och frågade om råd.. och där tyckte dom att vi skulle åka till akuten i Bollnäs och få ut den med tanke på att det var risk för att den flyttade på sig och satte sig i luftvägarna..     Bara ringa farmor som fick komma över och passa Theo..


På vägen till Bollnäs sade Nora att vi inte skulle säga att hon stoppat in pärlan utan att den bara kommit dit av sig själv..   haha tokunge!!!


Väl på sjukhuset så fick vi träffa en doktor och han frågade om vi gjort föräldrakyssen.. vilket vi inte visste vad det var så han förklarade: när man stoppat nåt i näsan kan man hålla för den näsborre som är fri och blåsa luft in i barnets mun...   det gäller att täcka barnets mun med sin mun och ta i...                  Kan ju säga att det gick ju sådär först.. Nora ville inte vara med på noterna utan hon ville hem och sova för hon var trött!  Jag provade först på Nora men fick inte till det så Peter fick försöka gång på gång... till slut sade läkaren att lyckas det inte nu skickar vi er vidare till Hudik...  så Peter fick göra ett sista försök och då, då kom pärlan ut....   Hallelulja!!!  


Lättade var vi och Nora blev glad för hon fick ju glass av personalen på akuten!!!  Sen var det bara att åka hem...


Och jag hoppas hon lärt sig nu att man stoppar inte saker i näsan.....


Hon har varit öm i näsan ett par veckor men det är inte så konstigt då hon blödde lite när hon haft in pärlan...


Tokunge   

 

Ovido - Quiz & Flashcards