Zarixxxa

Alla inlägg under maj 2012

Av Carita - 24 maj 2012 09:39


Wihoo, i Tisdags var jag och Yvonne till Gävle för att vara med i Vårruset 2012..... och det gick bättre än väntat... Yvonne sprang/gick på 38,4 6minuter och jag på 42,45minuter... och jag hade som mål att hinna under 45minuter!!!  Så jag är stolt med tanke på att jag ALDRIG springer!!!                 Igår måste jag ha varit hög av endorfiner för när jag kom hem från jobbet gick jag ut och intervalltränade... gick 3 minuter och sprang 1 minut och höll på så i 30min!!! Får se hur länge det håller i!!!


  Jag och Yvonne precis efter Vårruset.. ser ju inte helt slut ut!!!!     Vi överlevde!!!




Igår fick min goa vän Sofie blommogram av mig, blev uppskattat!!  Jag tycker det är roligt att visa uppskattning även om jag är dålig på det och gör det väldigt sällan! Men ibland behöver mina underbara vänner lite uppmuntran, en kram och en pratstund räcker oftast men så blir det som så att man vill skämma bort sina vänner med och då ger man dom en liten present av något slag... kan vara fotobok, blommor, bjuda på mat ute... ja, vad som helst egentligen... 


  Och med det vill jag säga: Tack för att ni finns!!!    


Kram på er!!!


 

Av Carita - 17 maj 2012 09:13


Det här blir ett blandat inlägg om lite allt möjligt....


Haft fullt upp nu ett tag... hinner knappt känna efter hur man mår!!! 


Förra Onsdagen var det modevisning här i stan och mitt jobb var med och visade badkläder....   Och visningen var jättebra, alla modeller var duktiga... men sötast var barnmodellerna från Barnens Hus...  och Bumbyfeet var grymma på att dansa.... jag vill oxå kunna dansa hiphop!!  


 Och i Torsdags var jag iväg på mammaträff.....  vi är ett litet gäng som träffats i 4år nu, och träffarna är ungefär var 3:e månad... alltid lika roligt, skönt att få prata av sig om barnen och se att andra precis har det lika!!!  


Annars då... tiden går så fort...  jag fattar inte, men det kanske lugnar ner sig lite efter sommaren när jag går ner i arbetstid. 


Hade en diskussion förra veckan om kläder...  vi kom in på vad saker kostar och jag tycker det är mycket att betala över 400kr för en tröja men jag har inga problem med att betala 600kr för en behå!?!?  Haha, vart är logiken i det???       Men jag tycker att underkläder får kosta....  har man rätt underkläder så sitter övriga kläder bra!!!


Var ute och gick på promenad när tankarna flög iväg och jag började tänka på när jag blev mobbad/retad i skolan... minns så väl ett tillfälle i mellanstadiet... jag hade fått nya kläder och hade dom på mig en dag till skolan och var stolt över det när en tjej i samma klass säger: "Carita tror att hon är något för att hon fått nya kläder".    

Och en annan gång när jag gick i 7:an var det två killar som gick i 9:an som höll på att tracka mig över att jag hade leggins... eller tights (stavning???) hette det på den tiden! Alltid när jag gick förbi sade dom något om det.. och det har satt sig hos mig...  Att mobbas är fel, jag har oxå gjort det fast jag varit mobbad/retad och vet hur dåligt man mår men ändå gjorde jag det.    JAG BER OM URSÄKT FÖR DET.    


Och jag hoppas innerligt att mina barn aldrig kommer att mobba eller bli mobbade.


Kram
















 

Av Carita - 17 maj 2012 09:03


I lördags fyllde Theo 3år............   lillkillen börjar bli stor!!!  Han fick en toppendag med mycket tårta och mycket presenter....   Tack alla ni som kom och firade!!!   


     Vår älskade gokille!!!!!            


Peter har ju oxå fyllt år så det var ett gemensamt födelsedagskalas vi hade för honom och Theo!!! Allt som allt en bra dag... ja Nora var lite missnöjd över att det var gröna tårtor... det var ju inte alls bra tyckte hon!!!!     Och köpebröd var det för nästan hela slanten... snoddaskaka och tårtorna hade jag gjort själv.....   tiden fanns inte till för att baka.... 


Kram





Av Carita - 6 maj 2012 09:30


Yay, lyckades få tag i biljetter i onsdags till Lady Gagas extraspelning i Augusti!!!  Ska bli kul att se henne, hon gör bra musik och KAN sjunga!!! Ska iväg med goa Sofie!!!


Tycker hon har en skön stil, hon vågar vara ful!!!    



Kram

Av Carita - 1 maj 2012 15:33


Igår var det sista April och det var underbart väder... jobbade till fyra, sen bar det iväg hem och vid fem dök Tina, Miranda och Jimmy upp! Vi åt mat och sen gick vi iväg till majkasen vid skolan.   Var där en stund, barnen fiskade i fiskdammen och fick varsin stor godispåse.  På hemvägen gick vi förbi Camilla och Mattias och sade hej!!    Summa summarum: en jättetrevlig kväll!!! Nu ser jag fram emot midsommar!!!!        


Idag har jag spenderat dagen inne då jag möblerat om i vardagsrummet, nu är det bara lite småfix kvar där så blir det bra... är sugen på att möblera om lite i Noras rum oxå men det får bli en annan dag... vill göra om i Theos rum men då skulle han behöva ha en likadan bokhylla som Nora....   


Och så har jag en sak till... vuxna människor som inte kan bete sig vuxet... utan ska hitta på och förstöra... NEJ det är omoget att hålla på så...  Du kanske är sårad, men bara för att du är det ger det dig inte rätten att hålla på som du gör...........  TÄNK TILL LITE.... Och frysa ut människor som inte gjort dig någonting alls...   


Kram till er!!!



Ovido - Quiz & Flashcards