Zarixxxa

Alla inlägg under januari 2012

Av Carita - 31 januari 2012 12:12


Vet att några i min vänkrets har det mycket tungt nu.....  och det enda man kan göra är att finnas till där....   och jag tycker det är orättvist att vissa drabbas hårdare än andra, sade till en kompis som hade det tungt för ett tag sen för då skedde det saker hela tiden att en olycka kommer sällan ensam.....  och det gjorde det inte, utan det skedde flera olika saker som tyngde henne, som tur är lättade det efter ett bra tag.. men det är drygt för sker en dålig sak sker det ju oftast fler....


Hur mycket ska en människa orka/tåla??  Folk säger ibland att man ska bita ihop men det är inte så lätt alla gånger för den drabbade, vare sig det gäller det ekonomiska planet eller andra!!! Man kanske vänder och vrider men det blir forfarande inte bra....


Sen finns det dom som hittar problem i precis allt, men det kan man då ändra på....   där behöver vissa vakna upp och se att världen är inte svart/vit...oftast är det en gråzon men även regnbågen tittar fram ibland!!!  försök se lite mer positivt på världen, rötägg och folk som utnyttjar en kommer det alltid att finnas - gäller bara att hitta ärliga och goa människor att ha runt omkring sig som står där när det blåser runt dig!!!!


Jag kan räkna på ena handens fingrar vilka vänner jag har som står där med mig när det blåser (då är familjen inte medräknad)


Kram, och jag vill ge extra styrkekramar till er som behöver det!!!      

Av Carita - 29 januari 2012 21:48


Började med Lchf i måndags och ställde mig på vågen i fredags, -3kg!!   Yay vad jag blev glad, och ännu mera sporrad!!! Även om det mest är vätska så är jag glad!!!  Var lite småsugen i måndags men det gick bra, och idag luktade det gott när jag öppnade förpackningen med chokladbollar till barnen men jag har inte ätit nåt som jag inte får!!!!   Vill inte det, för äter jag en sak kommer jag fortsätta äta fler saker.... så nej, inga kolhydrater!!!  Nu lär jag sätta igång med motionen oxå!!!


Haft en skön helg, eller ja... igår höll vi på hela förmiddagen med att städa badrummet - rensa och göra rent duschsilen och badkarssilen - åh jisses varför gör man det så sällan för?? Hinner bli så himla vidrigt mellan gångerna!!! Yack..... 


Var iväg och hälsade på Sofie igårkväll, var kul att se hur hon bodde och så få träffa hundarna, oj oj, Theos kommentar när han fick se den JÄTTESTORA hunden Oonah var : "jag äskar stoja hunden"  och jag tror det är första gången jag hört honom säga att han älskar något!!! Och Oonah - jisses vilken stor hund, men vad gosig hon var!!       Tack för att vi fick hälsa på!!!


Tankarna snurrar runt på mig men jag får inte ut det ur huvudet.........  *suckar*


Kram på er!!!












Av Carita - 24 januari 2012 14:38


Idag är det andra dagen med Lchf, och det går bra, var lite småsugen hela dan igår men det är väl vanan.... försvinner snart! Har kört lchf tidigare men alltid åkt dit så nu jäklar - men nu är jag mer taggad än nånsin oxå så..     Kroppen mådde mycket bättre när jag åt det....   och så är viktminskningen ett stort plus!!! 


Och shit, i Mars börjar jag på Pole Dance - har velat göra det i flera år men inte fått nån med mig så nu tänkte jag att nu skiter jag i det och anmäler mig... och sagt och gjort - nu är det fixat!!! Med lite övertalning av Sofie   så tog jag steget, haha!!! Ska bli kul, spännande, nervöst!!!!


Rammstein börjar närma sig, ska bli kul att åka iväg med Peter, Jimmy och Tina - vi beställde tröjor och lite annat från rammsteins webshop igår - bara hoppas den sitter bra och att vi får dom fort!!!


Theo har äntligen fått en annan säng än spjälsängen som han haft... köpte en Leksvik växa-säng av en kompis till mig. Theos bästa kompis Alfredh har haft den och det jäste Theo enormt på,  och han sover som en stock i den - får gå och väcka honom på mornarna!!!


Kram




 

Av Carita - 23 januari 2012 10:37


Hur ser ni på er själva?? Stämmer er bild med den bilden era vänner har??   Eller är man helt ute och cyklar, man tror att man är på ett visst sätt och så tycker alla andra att man inte alls är så???  Hur många finns det där ute som har fel uppfattning???   


Hur ser jag på mig själv??? Orden jag skulle beskriva mig själv med är trevlig, snäll, blyg, osäker ibland, knasig, tystlåten ibland då jag inte alltid får ut det jag tänker och vill ha sagt då jag inte kommer på orden - jag önskar att jag kunde ordkukeri som vissa kallar det       Hur ser du på mig???


Vad skulle du vilja förändra med dig själv??  Som jag skrev däruppe så skulle jag vilja bli bättre på att bara prata - ordkukeri.........   och att inte känna sig så jäkla osäker ibland, kan vara alla möjliga situationer  - på bussen och man känner sig som världens minsta människa när ett gäng gymnasieungdomar går förbi, på Waynes när det är mycket folk........  Kan väl kanske bero på hur man känner den dagen om det är en bra dag eller dålig dag!     Vi pratade om vad man skulle vilja förändra det här året på nyår och då sade Mattias -" Men Carita, du är väl ganska säker och nöjd med dig själv??"   för då hade jag sagt -"att jag skulle vilja bli lite mera nöjd med mig själv" och ja stundtals är jag det.........  


 


Nu vill lilleman sitta och kolla på Rammstein på datorn så han ska få göra det, ville bara skriva av mig lite tankar!!!


Kram på er!!!




Av Carita - 21 januari 2012 11:27


Jaha, jag hann knappt skriva klart förra inlägget innan Theo spydde igen  , och sen låg han på magen en stund och gnydde..... min lilla älskling!  Fick i honom lite lite välling med medicin som han fick behålla.  Nu ligger han däckad igen i sängen efter att ha varit upp och fått i sig lite frukost......... 


Jag grät när jag ringde min chef och berättade att det blev ändrade planer idag........  istället för jobb vara hemma och passa Theo! Och då kanske någon ställer sig frågan : Är inte Peter hemma och kan hålla koll på Theo? Jo det är han men vi vill bägge vara hemma utifall det blir så att vi blir tvungna att åka ner till sjukhuset i Gävle! När Theo är "vanligt" sjuk eller vad man ska säga så är vi inte hemma bägge två men när det blir såhär så känns det bäst och tryggast att vara två!!!


Och jag hatar att jag blir så gråtmild så fort Theo är så här......   gaaaaaaaaaaaaaaaaaah.....


   Måste ge en eloge till Nora som är så duktig och hanterar det här så bra!!!!     


Kram



Av Carita - 21 januari 2012 08:04


Igår kväll var Theo väldigt trött och lite hängig - klagade på ont i armarna oxå!   Vi lade honom tidigt och han somnade på en gång.       Precis när jag lagt mig några timmar senare så spydde han, inte mycket som tur var. Vi tog iaf upp honom så han fick sitta med mig en stund och vi gav honom alvedon och trippeldos medicin då han var så varm - han drack inte upp allt men jag var glad att han fick behålla det lilla han drack! När han spyr så går mina tankar direkt till magsjuka och att vi kommer få åka till sjukhuset - lite tjatigt men jag tycker att jag blivit bättre och jag får ingen panik!!!   


Vi lade honom och han somnade om.... inatt vaknade han kokhet och ledsen så Peter bar in honom till våran säng där han gosade till sig alldeles bredvid mig, han drack lite vatten och somnade efter en stund.   Han ligger fortfarande och sover tillsammans med Peter och Nora.


Själv är jag lite hängig  och snorig, tur att jag jobbar kortdag idag.....   sen är det iväg på kalas och efter det storhandling!!!   Imorgon ska vi troligtvis hämta säng till Theo som jag har köpt! En Leksvik växa säng - och Theo kommer jäsa då det är hans bästa kompis Alfredh som haft den!!!


Nu ska jag försöka fräscha till mig så man ser lite pigg ut på jobbet...........


Kram på er!!!!

Av Carita - 18 januari 2012 20:51


Var ju på kryssning i lördags med Peter, Camilla, Mattias, Martin och Sofie och oj så kul jag hade det!! Vi åkte med Birka Paradise - en riktigt fin båt det!     Zarixxxa dök aldrig upp - hon hade vett nog att hålla sig i skinnet, och så var det bra att det inte blev för mycket alkohol för mig!!!   Martin blev partyprinsen - oj oj vad han blev rund under fötterna!!! Mattias och Peter blev danskungar för jisses vad dom shaka loss på dansgolvet!!! Camilla blev hårdrottningen på grund av hennes lååååååååååånga hår, eller om man ska säga som Martin - det är halva halva!!! Och Sofie blir Mojitodrottningen då hon köpte många såna+ lurade mig att köpa såna godingar!!!


Och Martin, lille Martin... vi gick till Whiskybaren som fanns ombord och vad beställer han?? Jo whisky med cola.....  dödssynden................  och han fick det, fast bartendern sade att det var som att svära i kyrkan och han fick det med Jack Daniels... sen hade vi två finsmakare av whisky - Peter och Sofie!!!   


Här kommer en liten bildkavalkad!!!


Jag när jag fixat till mig!!!

 


Martin och Mattias med sin porrmustasch  


Peter och Sofie dricker varsin finwhisky

 


Vi var så lugna och fina så...


 


Jag och Camilla försökte oss på att posera vilket gick sådär...  jag ser ut att ha en gravidmage och det har jag inte, jag är bara lite (mycket) rund!!!

 


Så stort tack till Sofie, Martin, Camilla, Mattias och Peter för den roliga resan!!! Det måste göras om!!!


Kram

Av Carita - 12 januari 2012 11:38


Vill bara säga att jag har så otroligt fina människor omkring mig som ställer upp i vått och torrt.... vare sig det handlar om att hämta barnen på dagis eller skicka ett gulligt sms!!!           Och ja, jag är dålig på att visa tacksamhet men tacksam det är jag!!! Vad skulle jag göra utan er som förgyller min tillvaro??????  Så tack - ni vet vilka ni är!!!  


Helgen närmar sig med stormsteg och då är det kryssning som gäller....  längtar, ska bli både kul och skönt att komma iväg.... ....   bara hoppas att det inte sjöar för jag blir så lätt åksjuk.... inte kul alls!!! 


Kram






   

Ovido - Quiz & Flashcards