Zarixxxa

Alla inlägg under juni 2012

Av Carita - 29 juni 2012 14:34


Jag har ju förstått att jag efter alla dessa år har migrän och inte svår huvudvärk som jag alltid trott....    När jag hade sån här huvudvärk (migrän) för några månader sen var det nån som sade att det är ju migrän och berättade om symptomen och de stämde ju...     Så jag googlade och sedär.. migrän it was!!! 


Symptom vid migrän, hämtad från www.vardguiden.se:


Anfall av sprängande eller dunkande huvudvärk, smärtan ökar i regel gradvis.

Överkänslig för ljud, dofter och ljus.

Man mår illa och kan kräkas under attackerna.

Attacken kan pågå mellan 4 timmar upp till 3 dygn.


Där ramlade polletten ner för mig... jaha så det är migrän jag har haft i alla dessa år... som tur är kommer dom inte ofta, även om det varit ofta nu på slutet.. men det förklarar ett och annat... 


Det är jättejobbigt när jag får migrän, och det bästa är att lägga sig i ett tyst och mörkt rum och sen försöka sova bort det om det går...       Jag blir känslig för ljud och kan inte koncentrera mig på nåt... och illa mår jag och vill kräkas och det varar ju som sagt några timmar...       Brukar få migrän nån gång per månad..


Nu har jag ju inte fått någon diagnos från nån doktor att det är migrän jag har men på alla sidor jag läst och alla jag pratat med så är det glasklart att jag har det...      Well well, that´s life.. hade kunnat vara värre   


Här kommer en underbar låt med Till Lindemann (sångaren i Rammstein) och Apocalyptica....     Jag fullkomligt ÄLSKAR Tills röst här..........  so gut!!!  Den karln har nåt... speciellt   








Såg en tjej häromdan med jätterött hår, det var såååååååååååååå snyggt men nu ska jag inte färga håret rött.. håller på att ljusa upp det... har varit till Emma 2 eller 3 gånger nu och det blir ljusare (läs blondare) för varje gång men det tar sin tid...   men snart så   


Åh vad jag älskar mitt jobb, även om man blir trött ibland men det blir nog gemene man...   Så kul att hjälpa kvinnor att få rätt storlek...    Rätt storlek  minskar och förebygger smärta i rygg, nacke och axlar.   Ger en bra kroppshållning, man ser mer slank ut och bysten blir mer proportionerlig i förhållande till kroppen.   Och kläderna sitter så mycket bättre om man har rätt behåstorlek!!   
 

Hela bysten ska få plats i kupan, det ska inte vara dubbeltuttar och att brösten håller på att ramla ut, och behån ska sitta åt, det ska inte vara att den åker upp i ryggen, den ska sitta tajt men inte hårt....   Oftast har man för stort runt om och för liten kupa vilket resulterar i att man får gå och dra i axelbanden och stoppa i brösten hela tiden för att dom är på väg ut..   har man rätt omkrets och kupa behöver man inte oroa sig över det plus att man inte behöver gå och dra i axelbanden.   Sedär, blev en liten behåskola!!! 


Kram









Av Carita - 27 juni 2012 10:21


Sista veckan för Nora  på lilla avdelningen Violen, efter sommaren börjar hon på stora avdelning Bläckfisken.  Och det är med blandade känslor att hon ska sluta där och börja där...  jag har lite separationsångest, vet ju att dom är minst lika bra på den större avdelningen men ändå, Nora börjar bli stor        Det är väl att man själv inte hänger med riktigt att hon är så stor som hon är nu, stod och tittade på henne häromdagen och tänkte :" shit vad tiden går fort, min lilla tjej är 4 ½år snart.. hur gick det till???"


Envis är hon, nåt så otroligt envis....  vilka duster vi har med Nora... envis och trotsig, haha, jag hoppas VERKLIGEN att hon lugnat sig när hon blir tonåring för annars vet jag inte vad!        Jag älskar henne nåt så otroligt, hon är så go och snäll men visst utsätter hon oss för prövningar -  VARJE DAG - ska det bråkas och gråtas...      


Hon har nog fått stå i skymundan ibland fast det inte är meningen, med tanke på Theos sjukdom och så, men vi försöker göra saker med henne oxå så att hon känner sig uppskattad!! Och hon älskar ju att vara borta hos mormor och morfar, farmor och farfar, Annalena med familj, Annica och Johnne, Sofia och Dino - där får hon ju all uppmärksamhet som hon FÖRTJÄNAR!!        Våran gofis Nora            

Av Carita - 25 juni 2012 11:36


Nu har Theo varit blöjfri i en vecka och det går bra, nog för att han pinkat i sängen och nån gång på dagis men det går över förväntan måste jag säga!  Lillkillen blir stor.


Har haft en toppen midsommar.....  Tack Jimmy och Tina för värdskapet, och tack alla ni goa som var där.  Grillning, tipsrunda, kubb, musikfrågesport...  Och god efterrätt... tack alla.  Alldeles för sällan men vi ses nästa år    Kors i taket, jisses vad bra jag mådde i lördags, inte bakis alls... vad var det för fel då? 


Och stort tack till Dino och faster (Sofia) som var hos oss och hade barnen, vad skulle vi göra utan er?    Tack för att ni ger oss chansen att få gå ut och roa oss, och sova ut efteråt!


Kram



 





Av Carita - 19 juni 2012 10:29


Oj, våran Theo börjar bli stor....  nu har han varit utan blöja i 2 dygn och inga olyckor...    vet att det troligtvis kommer ske nån olycka men det gör ju inget!!   Skönt att veta att när det är dags för nästa urininsamling så kan vi samla genom pottan och inte genom någon dum urinpåse som gör ont och som lossnar och läcker...          Tyvärr går ju inte bajseriet så bra för Theo när han bajsar på pottan - i lördags lade han av värsta kaskadkräkan då han såg sitt bajs i pottan....    vet inte hur vi ska lösa det mer än att han inte får titta i pottan när han bajsat.  Förslag tages emot tacksamt!!


Senare i sommar ska vi ta tag med Theos nappar men nu tar vi en sak i taget!!!


Är äntligen frisk, yay, ska börja träna i helgen!!! Nu ska jag ta tag i det!!! Nån som vill vara med och piska på mig??    Det behövs kan jag tillägga!! 


Hoppas att det är fint väder på  midsommar då vi ska iväg på lite galej mot kvällningen, ska bli kul att träffa hela gänget igen, är alldeles för sällan man träffar gamla gänget!!  


Saken som jag skrev om i förra inlägget där jag är frusterad har eskalerat....   men nu får det vara nog!!  Kontakten är bruten, får se om det mot förmodan ordnar upp sig senare! Jag hoppas på det för jag tycker inte om det men men....                       Och bara för att man tar någons parti betyder inte det att man tycker mindre om den andra för det.............        Och ja, det finns 2 sidor av allt....  


Annars då??  Rullar på som vanligt... 


Kram!!!


Och ett tips...  Har ni ljusa kläder på er är underkläder i hudfärg eller rött det bästa för det syns inte!!! Tror ni mig inte? Testa själv och se   






Av Carita - 3 juni 2012 22:34



Blir ett inlägg om lite allt möjligt!!!    Som vanligt hoppar jag mellan allt!!!


Aaaaah, den gångna veckan har gått i förkylningens tecken....   frustrerad är jag över att jag inte kunnat motionera sedan förra lördan....   nu vill jag bli frisk så jag kan fortsätta kämpa!!! Blev ju så jäkla taggad på Vårruset!!!! Fick gå hem från jobbet i Tisdags för jag kunde inte jobba, känns inte schysst mot varken mig eller kunderna att jag står där och snorar....   och snoret, fy fan vad det är vidrigt,  jag känner hur mycket slem och snor det är i halsen men jag kan inte harkla upp det och spotta ut det för då kommer jag lägga av kaskadspyor, och jag snyter mig men det hjälper inte......... VIDRIGT!!!


Och frusterad är jag över en sak som pågår som jag inte kan göra så mycket åt, får se hur det  slutar...... Det jag kan säga är att jag tycker det är skittråkigt att det blivit som det blivit. 


Theo har ju bytt från piller till kapslar och vi har även fördelat om dosen lite under dagen och jag tycker att han är piggare nu!            Han har även gått på pottan 2 gånger idag, första gången bajsade han och han är så kräsmagad att han spydde när han såg sitt bajs... men det gick ändå bra för honom att tömma pottan på toaletten!!!  Det trodde jag inte skulle gå utan jag tänkte att han kommer spy igen!!! Hoppas att han fortsätter vilja gå på pottan!!!


Hur är läget med mig då?  Ganska bra, orkar inte riktigt känna efter, haha....  låter ju sjukt, skulle nog behöva gråta av mig hur konstigt det nu kan låta.     Försöker bara ta till vara på nuet....   


Något som förgyller slutet på varje månad är Glossyboxen man får hem... yay vad jag gillar det, har knappt provat hälften av sakerna jag fått där i men oj vad spännande det är... man går ut i postlådan och hämtar paketet, skyndar in och sätter sig och öppnar den fina rosa asken och där, där i ligger 5st saker (make-up, hud-hårvård etc)... men det jag har hunnit prova har varit asbra!!!  Kvalitetsgrejer!!!  Me happy    


Imorgon är det dags att besöka frisörskan    Härligt att bli sommarfin i håret!!  Och den där stunden betyder mycket, man blir ompysslad och bara är....   Love it!!!   Skulle vilja gå på en ansiktsbehandling oxå, gud så skönt att bli sommarfräsch i ansiktet men men.....    


Har anmält oss till Cah-träffen i sommar, ska bli grymt spännande och trevligt att träffa andra familjer som lever med Cah.  När vi fick veta om att Theo hade den här sjukdomen så kände man sig ensammast i världen med den, så glad att jag funnit andra som har lika som oss.. ja jag är inte glad att dom har sjukdomen men att vi gör det bästa utav det och delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra!!!  


Yes, Loreen vann ESC.....   vore ju kul om man fick chansen och se den live nästa år.. får se om man får tag på biljetter när dom väl släpps!!! Är ju säkert några som vill haka på!!!!     


Har organiserat om i min garderob idag.. istället för att ha linnen i en hög, t-shirts i en etc så ligger det i ordnat i färger nu, får se om det funkar bättre!!!     


Jag hoppas innerligt att jag kommer hinna umgås med mina underbara vänner i sommar, ni betyder mycket även om vi inte ses så ofta!!!         


Ja, det var väl en liten sammanfattning av mina tankar!!!  Kram













Ovido - Quiz & Flashcards