Zarixxxa

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Pärla i näsan!

Av Carita - 23 oktober 2012 08:25


I slutet av September fick vi göra ett besök till Bollnäs Sjukhus med Nora.


Jag hade precis satt mig för att kolla på Svenska Hollywoodfruar när jag hör ett panikskrik från Noras rum, skyndar mig dit och frågar vad det är..   Jag har ont i näsan säger Nora, varför då frågar jag...   jag har stoppat in en pärla där...    Upp med Nora och in i badrummet så jag fick se hur långt in den satt.. och ja, långt in var den..


Ringde Peter och förklarade läget.. ringde sen 1177 och frågade om råd.. och där tyckte dom att vi skulle åka till akuten i Bollnäs och få ut den med tanke på att det var risk för att den flyttade på sig och satte sig i luftvägarna..     Bara ringa farmor som fick komma över och passa Theo..


På vägen till Bollnäs sade Nora att vi inte skulle säga att hon stoppat in pärlan utan att den bara kommit dit av sig själv..   haha tokunge!!!


Väl på sjukhuset så fick vi träffa en doktor och han frågade om vi gjort föräldrakyssen.. vilket vi inte visste vad det var så han förklarade: när man stoppat nåt i näsan kan man hålla för den näsborre som är fri och blåsa luft in i barnets mun...   det gäller att täcka barnets mun med sin mun och ta i...                  Kan ju säga att det gick ju sådär först.. Nora ville inte vara med på noterna utan hon ville hem och sova för hon var trött!  Jag provade först på Nora men fick inte till det så Peter fick försöka gång på gång... till slut sade läkaren att lyckas det inte nu skickar vi er vidare till Hudik...  så Peter fick göra ett sista försök och då, då kom pärlan ut....   Hallelulja!!!  


Lättade var vi och Nora blev glad för hon fick ju glass av personalen på akuten!!!  Sen var det bara att åka hem...


Och jag hoppas hon lärt sig nu att man stoppar inte saker i näsan.....


Hon har varit öm i näsan ett par veckor men det är inte så konstigt då hon blödde lite när hon haft in pärlan...


Tokunge   

 

 
 
Loka

Loka

23 oktober 2012 08:48

Det var ju då för väl att den kom ut! Tösen måste ha varit rädd när detta hände. Hade hon månne kikat på Lisabeth som pillade in en ärta i näsan? "Ler" Madicken gjorde ju en massa hyss som inte alltid är psykologiska med dagens mått mätt.

Önskar en bra dag

Ps) Är ny här och kikar runt lite grand

http://norrglimtar.bloggplatsen.se

Carita

23 oktober 2012 09:00

Jo hon blev rädd... och nu när man frågar henne om hon haft pärla i näsan vägrar hon svara... stackarn...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carita - 18 mars 2013 19:35

  Inne på min 3:e vecka nu med Carros Coaching  (www.carros.se) och hennes 4 weeks to satisfaction och det går bra.. efter 12 dagar har jag minskat 10cm i midjan och gått ned 3,3kg...  Yay!!!   Fick ett tränings- och kostschema som jag följt.. ...

Av Carita - 12 mars 2013 20:24

  Då är det två veckor sedan som jag och Theo fick åka lite ambulans...    Började med att personalen på Theos dagis sade att han varit ledsen och lite trött och klagat på ont i nacken när vi hämtade honom på dagis på måndagseftermiddagen...  ...

Av Carita - 3 mars 2013 21:08

  I mitten av februari åkte jag och Peter upp till Sundsvall för att bo en helg på hotell och bara rå om varandra        Bodde mitt i stan på Clarion Collection Grand Hotel där det ingick eftermiddagsfika och kvällsmat!  Så vi kom dit på fredag...

Av Carita - 6 februari 2013 19:53

Idag fyller vår kommendora 5år!!!! Den 6feb 2008 kl 08.20 tittade hon ut!!! Tiden har gått fort... Nyss var hon en bebis, vips blev hon storasyster vid 15 månaders ålder och nu 5! Stort grattis önskar mamma och pappa!! ...

Av Carita - 21 januari 2013 10:43

  Theo började kräkas i Tisdagskväll, fick inte behålla något... ringde ner till barnavdelningen i Gävle och efter prat med jourhavande läkare sade dom att vi skulle komma ner....   Så sagt och gjort, vi lämnade Nora hos farmor och farfar och drog ...

Ovido - Quiz & Flashcards