Zarixxxa

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Som vanligt hoppar jag mellan allt möjligt!!!

Av Carita - 3 juni 2012 22:34



Blir ett inlägg om lite allt möjligt!!!    Som vanligt hoppar jag mellan allt!!!


Aaaaah, den gångna veckan har gått i förkylningens tecken....   frustrerad är jag över att jag inte kunnat motionera sedan förra lördan....   nu vill jag bli frisk så jag kan fortsätta kämpa!!! Blev ju så jäkla taggad på Vårruset!!!! Fick gå hem från jobbet i Tisdags för jag kunde inte jobba, känns inte schysst mot varken mig eller kunderna att jag står där och snorar....   och snoret, fy fan vad det är vidrigt,  jag känner hur mycket slem och snor det är i halsen men jag kan inte harkla upp det och spotta ut det för då kommer jag lägga av kaskadspyor, och jag snyter mig men det hjälper inte......... VIDRIGT!!!


Och frusterad är jag över en sak som pågår som jag inte kan göra så mycket åt, får se hur det  slutar...... Det jag kan säga är att jag tycker det är skittråkigt att det blivit som det blivit. 


Theo har ju bytt från piller till kapslar och vi har även fördelat om dosen lite under dagen och jag tycker att han är piggare nu!            Han har även gått på pottan 2 gånger idag, första gången bajsade han och han är så kräsmagad att han spydde när han såg sitt bajs... men det gick ändå bra för honom att tömma pottan på toaletten!!!  Det trodde jag inte skulle gå utan jag tänkte att han kommer spy igen!!! Hoppas att han fortsätter vilja gå på pottan!!!


Hur är läget med mig då?  Ganska bra, orkar inte riktigt känna efter, haha....  låter ju sjukt, skulle nog behöva gråta av mig hur konstigt det nu kan låta.     Försöker bara ta till vara på nuet....   


Något som förgyller slutet på varje månad är Glossyboxen man får hem... yay vad jag gillar det, har knappt provat hälften av sakerna jag fått där i men oj vad spännande det är... man går ut i postlådan och hämtar paketet, skyndar in och sätter sig och öppnar den fina rosa asken och där, där i ligger 5st saker (make-up, hud-hårvård etc)... men det jag har hunnit prova har varit asbra!!!  Kvalitetsgrejer!!!  Me happy    


Imorgon är det dags att besöka frisörskan    Härligt att bli sommarfin i håret!!  Och den där stunden betyder mycket, man blir ompysslad och bara är....   Love it!!!   Skulle vilja gå på en ansiktsbehandling oxå, gud så skönt att bli sommarfräsch i ansiktet men men.....    


Har anmält oss till Cah-träffen i sommar, ska bli grymt spännande och trevligt att träffa andra familjer som lever med Cah.  När vi fick veta om att Theo hade den här sjukdomen så kände man sig ensammast i världen med den, så glad att jag funnit andra som har lika som oss.. ja jag är inte glad att dom har sjukdomen men att vi gör det bästa utav det och delar med oss av våra erfarenheter och stöttar varandra!!!  


Yes, Loreen vann ESC.....   vore ju kul om man fick chansen och se den live nästa år.. får se om man får tag på biljetter när dom väl släpps!!! Är ju säkert några som vill haka på!!!!     


Har organiserat om i min garderob idag.. istället för att ha linnen i en hög, t-shirts i en etc så ligger det i ordnat i färger nu, får se om det funkar bättre!!!     


Jag hoppas innerligt att jag kommer hinna umgås med mina underbara vänner i sommar, ni betyder mycket även om vi inte ses så ofta!!!         


Ja, det var väl en liten sammanfattning av mina tankar!!!  Kram













 
 
Lilja

Lilja

4 juni 2012 01:22

Inte bra att vara frustrerad över saker, det tar bara energi från en. Vad det än är hoppas jag att det löser sig. Kramar till dig!

http://liljaskold.wordpress.com

Carita

4 juni 2012 08:12

Hoppas jag oxå, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carita - 18 mars 2013 19:35

  Inne på min 3:e vecka nu med Carros Coaching  (www.carros.se) och hennes 4 weeks to satisfaction och det går bra.. efter 12 dagar har jag minskat 10cm i midjan och gått ned 3,3kg...  Yay!!!   Fick ett tränings- och kostschema som jag följt.. ...

Av Carita - 12 mars 2013 20:24

  Då är det två veckor sedan som jag och Theo fick åka lite ambulans...    Började med att personalen på Theos dagis sade att han varit ledsen och lite trött och klagat på ont i nacken när vi hämtade honom på dagis på måndagseftermiddagen...  ...

Av Carita - 3 mars 2013 21:08

  I mitten av februari åkte jag och Peter upp till Sundsvall för att bo en helg på hotell och bara rå om varandra        Bodde mitt i stan på Clarion Collection Grand Hotel där det ingick eftermiddagsfika och kvällsmat!  Så vi kom dit på fredag...

Av Carita - 6 februari 2013 19:53

Idag fyller vår kommendora 5år!!!! Den 6feb 2008 kl 08.20 tittade hon ut!!! Tiden har gått fort... Nyss var hon en bebis, vips blev hon storasyster vid 15 månaders ålder och nu 5! Stort grattis önskar mamma och pappa!! ...

Av Carita - 21 januari 2013 10:43

  Theo började kräkas i Tisdagskväll, fick inte behålla något... ringde ner till barnavdelningen i Gävle och efter prat med jourhavande läkare sade dom att vi skulle komma ner....   Så sagt och gjort, vi lämnade Nora hos farmor och farfar och drog ...

Ovido - Quiz & Flashcards