Zarixxxa

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Huvudvärken var migrän.. tydligen...

Av Carita - 29 juni 2012 14:34


Jag har ju förstått att jag efter alla dessa år har migrän och inte svår huvudvärk som jag alltid trott....    När jag hade sån här huvudvärk (migrän) för några månader sen var det nån som sade att det är ju migrän och berättade om symptomen och de stämde ju...     Så jag googlade och sedär.. migrän it was!!! 


Symptom vid migrän, hämtad från www.vardguiden.se:


Anfall av sprängande eller dunkande huvudvärk, smärtan ökar i regel gradvis.

Överkänslig för ljud, dofter och ljus.

Man mår illa och kan kräkas under attackerna.

Attacken kan pågå mellan 4 timmar upp till 3 dygn.


Där ramlade polletten ner för mig... jaha så det är migrän jag har haft i alla dessa år... som tur är kommer dom inte ofta, även om det varit ofta nu på slutet.. men det förklarar ett och annat... 


Det är jättejobbigt när jag får migrän, och det bästa är att lägga sig i ett tyst och mörkt rum och sen försöka sova bort det om det går...       Jag blir känslig för ljud och kan inte koncentrera mig på nåt... och illa mår jag och vill kräkas och det varar ju som sagt några timmar...       Brukar få migrän nån gång per månad..


Nu har jag ju inte fått någon diagnos från nån doktor att det är migrän jag har men på alla sidor jag läst och alla jag pratat med så är det glasklart att jag har det...      Well well, that´s life.. hade kunnat vara värre   


Här kommer en underbar låt med Till Lindemann (sångaren i Rammstein) och Apocalyptica....     Jag fullkomligt ÄLSKAR Tills röst här..........  so gut!!!  Den karln har nåt... speciellt   








Såg en tjej häromdan med jätterött hår, det var såååååååååååååå snyggt men nu ska jag inte färga håret rött.. håller på att ljusa upp det... har varit till Emma 2 eller 3 gånger nu och det blir ljusare (läs blondare) för varje gång men det tar sin tid...   men snart så   


Åh vad jag älskar mitt jobb, även om man blir trött ibland men det blir nog gemene man...   Så kul att hjälpa kvinnor att få rätt storlek...    Rätt storlek  minskar och förebygger smärta i rygg, nacke och axlar.   Ger en bra kroppshållning, man ser mer slank ut och bysten blir mer proportionerlig i förhållande till kroppen.   Och kläderna sitter så mycket bättre om man har rätt behåstorlek!!   
 

Hela bysten ska få plats i kupan, det ska inte vara dubbeltuttar och att brösten håller på att ramla ut, och behån ska sitta åt, det ska inte vara att den åker upp i ryggen, den ska sitta tajt men inte hårt....   Oftast har man för stort runt om och för liten kupa vilket resulterar i att man får gå och dra i axelbanden och stoppa i brösten hela tiden för att dom är på väg ut..   har man rätt omkrets och kupa behöver man inte oroa sig över det plus att man inte behöver gå och dra i axelbanden.   Sedär, blev en liten behåskola!!! 


Kram









 
 
Viola Vamp

Viola Vamp

3 juli 2012 22:04

Trist som fan med migrän. M har det och han fick ett rejält anfall igår kväll. :S

Intressant med bh-skola! Har du möjlighet att visa med hjälp av bilder hur en bh ska sitta för att vara i perfekt storlek?

http://violavamp.com

Carita

4 juli 2012 08:04

Jag ska försöka leta fram nån bra bild :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carita - 18 mars 2013 19:35

  Inne på min 3:e vecka nu med Carros Coaching  (www.carros.se) och hennes 4 weeks to satisfaction och det går bra.. efter 12 dagar har jag minskat 10cm i midjan och gått ned 3,3kg...  Yay!!!   Fick ett tränings- och kostschema som jag följt.. ...

Av Carita - 12 mars 2013 20:24

  Då är det två veckor sedan som jag och Theo fick åka lite ambulans...    Började med att personalen på Theos dagis sade att han varit ledsen och lite trött och klagat på ont i nacken när vi hämtade honom på dagis på måndagseftermiddagen...  ...

Av Carita - 3 mars 2013 21:08

  I mitten av februari åkte jag och Peter upp till Sundsvall för att bo en helg på hotell och bara rå om varandra        Bodde mitt i stan på Clarion Collection Grand Hotel där det ingick eftermiddagsfika och kvällsmat!  Så vi kom dit på fredag...

Av Carita - 6 februari 2013 19:53

Idag fyller vår kommendora 5år!!!! Den 6feb 2008 kl 08.20 tittade hon ut!!! Tiden har gått fort... Nyss var hon en bebis, vips blev hon storasyster vid 15 månaders ålder och nu 5! Stort grattis önskar mamma och pappa!! ...

Av Carita - 21 januari 2013 10:43

  Theo började kräkas i Tisdagskväll, fick inte behålla något... ringde ner till barnavdelningen i Gävle och efter prat med jourhavande läkare sade dom att vi skulle komma ner....   Så sagt och gjort, vi lämnade Nora hos farmor och farfar och drog ...

Ovido - Quiz & Flashcards