Zarixxxa

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Carita - 8 februari 2012 14:01


Svartsjuka!!!


Svartsjuka uppstår när man känner en värdefull relation hotas av en rival, antingen inbillade eller verkliga. Det finns många former av svartsjuka tex: syskon svartsjuka, avundsjuka i relationen, svartsjuka gentemot familj och vänner, till kollegor och chefer.


Det är svårt att definiera svartsjuka eftersom det är en komplex känsla som vänder om och kommer till uttryck på många olika sätt: ilska, ångest, sorg, ensamhet osv.


Svartsjuka visar sig både känslomässigt och beteendemässigt men eftersom både tankar, känslor och handlingar är olika från individ till individ, är det nästan omöjligt att göra en entydig definition av svartsjuka. /// www.svartsjuka.com




Svartsjuka - hur många är det???   Jag har tidigare varit svartsjuk på mina kompisar ibland, när dom kommit någon nära och umgåtts mycket med den personen, omoget - javisst, men så har det varit!   Och jag har fått inse att det är okej att mina nära kompisar har andra som dom står nära oxå, dom tycker inte om mig mindre för det... men en tid var det jobbigt.    


Och jag kan än idag bli lite svartsjuk men då påminner jag mig själv att det är okej, att dom fortfarande tycker om mig och då går det över! Så lika fort som det kommer så går det över!!!  Och det är skönt att jag insett det, herregud, jag umgås med andra och då måste dom få umgås med andra!!!! 


Idag känner jag mig lite less, har såna dagar men dom går över som tur är!!!


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards