Zarixxxa

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Carita - 4 juli 2012 13:46


Jag har blivit ombedd att ha en liten behåskola och för att jag är lite lat så hänvisar jag till denna sida som har en jättebra skola : www.ingrid.nu/om-ingrids/bh-skolan/      Dom har iof tagit från www.details.se men Ingrids har det samlat på en och samma sida!!!       Och jättebra bilder är det.. så läs och lär er nu   


Ingrids är en underklädesbutik som ligger i Umeå, www.ingrids.nu


Hur jobbar vi i vår butik?


Vi mäter inte utan vi kör på "kläm och känn" metoden vilket funkar bra!  Visst gissar man fel ibland men det rättar vi snabbt till....   och man behöver prova ut bh, det skiljer mellan olika märken.. har man t ex  70F i ett märke är det inte säkert man har det i ett annat.. och kroppen förändras så man har inte samma behåstorlek hela livet.


Vi brukar skämtsamt säga att det är till oss man går till om man vill bli smalare och få större byst.. då vi tajtar till omfånget och bygger ut kupan....    Universalstorleken är 85 B eller C-kupa... oj  vad många som kommer in och säger att dom har just den storleken, och 90% av dessa har fel...   som sagt, man får oftast gå ner i omfånget och upp i kupa.


Jag hade 85C i flera år innan jag fick hjälp ( och det vällde ut både här och där..) .. nu ligger jag på 75-80 FF-G...    Jag en G-kupa, hjälp tyckte jag i början       


Det vi säljer mest av är från E-kupa upp till G-kupa.  Vi har behåstorlekar upp till K!!!!   Och när man berättar för folk att vi har så stora kupor tror folk att det är silikontuttar.. men under tiden jag jobbat med underkläder (1år) så har jag stött på silikon endast ett fåtal gånger bara och det är inga k-kupor vi talar om där utan mindre! 


Ja... är det något så fråga!!!


Kram




Ovido - Quiz & Flashcards